توضیحات
به گزارش روابط عمومی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین ، با اجرای پروژه هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان، تمامی پردازشهای لیست حق بیمه کارفرمایان بهصورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام میشود.
با توجه به رویکرد نوین سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر یکپارچهسازی، هوشمندسازی و شفافسازی و بهرهگیری از توان شرکتهای دانشبنیان در مسیر دستیابی به تأمین اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان در دستور کار شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین قرار گرفت.
در این پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترلهایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حقبیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیستهای دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان میشد، بهصورت برخط و در زمان بارگزاری لیست حق بیمه بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.
با اجرای پروژه لیست هوشمند و تعمیم آن درسطح کشور، تمامی پردازشهای لیست حق بیمه کارفرمایان به صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام میشود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.
طراحی و ساخت پروژه هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان از ابتدای سال 1401 آغاز و با توجه به گستردگی و اهمیت پروژه، پس از طی کردن فاز آزمایشی در شعبه 13 تهران، با مشارکت و همکاری حوزه بیمهای سازمان تأمین اجتماعی اجرا شده بود، در خردادماه 1402 در شعبه 9، 16، 33، 20 و 2 ، در مرداد ماه در شعبه ی 22 و در آبانماه در دو شعبه ی 6 و 24 عملیاتی شده است.
تا پایان بهمن ماه 1402 علاوه بر شعب یاد شده این پروژه در استان های سمنان، مرکزی، البرز و قزوین، اداره کل های شرق و غرب تهران ( و شعب 4، 26، 27، 28، 15، 17، 18 تهران)، آذربايجان غربي، لرستان، ايلام، يزد، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، زنجان، چهارمحال و بختياري، گلستان، گيلان، آذربايجان شرقي، بوشهر، اردبيل، اصفهان عملیاتی شده است. مطابق برنامهریزی انجام شده تا 16 خردادماه 1403 این پروژه در کل شعب تأمین اجتماعی در سراسر کشور اجرا شد.
مهمترین مزایا و دستاوردهای لیست هوشمند را شامل پرداخت برخط و آسان حقبیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمهشدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازشهای لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازشها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بدهکاری و بستانکاریهای کاذب، جلوگیری از انباشت بدهیها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان و... دانست.