توضیحات
به گزارش روابط عمومی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، مهندس رامین معتمد مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی این شرکت با تاکید بر پیشرفت روز افزون استفاده از فناوریهای نوین برای بهبود ارائه خدمات پزشکی در سیستمهای درمانی اظهارکرد: یکی از این تغییرات مهم(استفاده از فناوری های نوین)، پیاده سازی گایدلاین های مربوطه، جهت تشکیل پرونده بیماران به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه است. پروژه تشکیل پرونده الکترونیکی بیماران بدون مراجعه توسط کارشناسان نرم افزارهای درمانی شرکت اجرا شده است که گام مهمی در جهت توسعه سامانه های مکانیزه بهداشتی و درمانی محسوب می گردد.
وی افزود: این اقدام نه تنها صرفهجویی در زمان و افزایش دقت و کارایی را در پی دارد که میتواند تأثیر مثبتی بر کیفیت خدمات پزشکی داشته باشد.
مهندس معتمد در ادامه تصریح کرد: با اجرای پروژه ی تشکیل پرونده غیرحضوری بیماران؛ مراحل تشکیل پرونده ی ایشان به سه مرحله ی پرسشنامه درمانگری، بررسی سابقه، ایجاد پرونده جدید تقسیم می گردد.
به گفته ی مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، در مرحله ی پرسش و پاسخ، پزشک سوالات مرتبط با هر دارو را پاسخ داده و تاریخ پایان پرونده را مشخص می نماید. سپس این اطلاعات توسط سامانه ی نسخه الکترونیک تحلیل می گردد. در مرحله ی بررسی سابقه، پس از جمعآوری و تحلیل اطلاعات در سامانه ی نسخه الکترونیک، سامانه تایید نسخه معاونت درمان بهطور خودکار و با بررسی پرونده ی بیمار، در صورت نیاز اقدام به تشکیل و یا ویرایش پرونده می نماید. نهایتا در صورتی که بیمار پیشتر پروندهای نداشته باشد، سامانه به صورت خودکار پرونده جدید برای بیمار ایجاد می نماید. در صورت وجود پرونده قبلی با ثبت مراجعه جدید، دریافت خدمات را تسریع می نماید.
مهندس معتمد در ادامه به بررسی و توضیح در خصوص مزایای تشکیل پرونده الکترونیکی پرداخت و گفت: یکی از دستاوردهای اجرای این پروژه، ایجاد سریع و آسان پرونده پزشکی بیماران مزمن توسط پزشک معالج بیمار بوده که نهایتا اخذ تصمیمات درمانی آگاهانهتری را برای بیمار به همراه دارد. از سوی دیگر غیرحضوری شدن فرآیند تشکیل پرونده، بیماران را از مراجعه فیزیکی به دفاتر اسناد پزشکی معاونت درمان استانی بینیاز میسازد، که میتواند منجر به افزایش رضایت مندی بیمه شدگان تامین اجتماعی گردد.