توضیحات
به گزارش روابط عمومی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، بر اساس مواد 67 و 68 قانون برنامه ششم توسعه، تکالیفی در حوزه "توسعه و استقرار دولت الکترونیک" برای تمامی دستگاه های اجرایی تعیین و وظیفه ی پایش و نظارت بر اجرای آنها به "وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات" محول شده است. بر این اساس "دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات"، به صورت مستمر کیفیت وبگاه ها و خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی دارای شناسنامه ی خدمات مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور را ارزیابی می نماید.
در دهمین دوره ی ارزیابی پایش کیفیت خدمات الکترونیک، سازمان تامین اجتماعی نتایج ارزشمندی کسب کرده است که بیانگر پیشرفت قابل ملاحظه و چشمگیر این سازمان نسبت به دوره های قبل است.
ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی در دوره ی دهم از منظر چهار محور ذیل بررسی شده است:
- محور دولت یکپارچه
- دولت کاربر محور
- دولت شفاف
- دولت مشارکتی
سازمان تامین اجتماعی بهترین عملکرد را در کل ارزیابی های انجام شده در سنوات گذشته داشته است. رتبه های سازمان در این ارزیابی به شرح ذیل می باشد:
رتبه ی اول : در شاخص های محور " دولت یکپارچه " از میان 162 دستگاه اجرایی
رتبه ی اول : ( در مجموع شاخص های ارزیابی ) از میان ستاد و دستگاه های زیر مجموعه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
رتبه ی چهارم : در شاخص های محور " دولت کاربر محور" از میان 162 دستگاه اجرایی
رتبه ی پنجم : در شاخص های محور " دولت شفاف" از میان 162 دستگاه اجرایی
رتبه ی ششم : ( در مجموع شاخص های ارزیابی) از میان 162 دستگاه اجرایی
دستیابی به این جایگاه با تلاش شبانه روزی، همت مضاعف و تعاملات سازنده ی مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی- شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین و شرکت سلامت الکترونیک ( ساتا) حاصل شده است که بدین وسیله این دستاورد را خدمت تمامی همکاران و دست اندرکاران تبریک عرض می نماییم.